مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در زمجان تاسیسی شد/اجرای طرح ۳۱-۱۰۰ در مراکز استانها

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان از تاسیس بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در زنجان خبر داد و گفت: بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی اگر بخواهیم دانشجو معلمی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید برای او برنامه و هزینه داشته باشیم.

 

 

مهدی احمدی امروز در نشست با مسؤولان دانشگاه فرهنگیان زنجان ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه استان در این نشست اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا و استراتژیک با مبانی و موازین قانونی، عقلی و شرعی است که بیش از یک سال قدمت دارد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه باید تمام گزینش‌هایی که برای آینده آموزش و پرورش کشور اتفاق می‌افتد از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی عبور کند، تصریح کرد: وظیفه ذاتی این دانشگاه تربیت دانشجو معلم برای وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که میزبان مقام معظم رهبری در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور عنوان کرد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هدف در اساسنامه بنیاد دیده شده است یاد‌آور شد: در راس ترویج سنت حسنه وقف و نیکوکاری در راستای  توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه همچنین در اساسنامه به تکریم و شناسایی خیرین و نیکوکاران پرداخته شده است، عنوان کرد: امروز شاهد تأسیس بیست و ششمین بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان شعبه استانی(استان زنجان) هستیم.

احمدی با یادآوری اینکه ۱۱۲ سال است که تربیت معلم در کشور قدمت دارد، خاطر نشان کرد: تولید این دانشگاه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش کشور است که برای سی سال در کشور ماندگاری دارد، چرا که تولید و محصول تاریخ انقضا ندارد.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ما به این مرحله رسیده‌ایم که اگر بخواهیم دانشجو معلمی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید برای او برنامه و هزینه داشته باشیم.

مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به طرح ۳۱-۱۰۰ یا طرح ۳۱-۳۱ متذکر شد:  امروزه بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد در راستای طرح ماندگار ریاست محترم دانشگاه به نام طرح ۳۱-۱۰۰ یا طرح ۳۱-۳۱ گام‌هایی در آینده نه چندان دور بردارد.

وی ادامه داد: این طرح به این شکل است که ۳۱-۱۰۰ یا ۳۱-۳۱ که ۱۰۰ به معنای صدمین سال قدمت این دانشگاه و ۳۱ یعنی ۳۱ استان که مدیران ارشد به ویژه استانداران به میزان ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بدهند.

احمدی با اشاره به اینکه به همت مسؤولین استانی و کشوری در مرکز هر استان دانشگاه جامعی احداث خواهد شد، اضافه کرد: تمام امکانات رفاهی، علمی، آزمایشگاهی، ورزشی و خوابگاه برای دانشجو معلمان در این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با تاسیس این بنیاد در ۳۱ شعبه گفت: همه باید بدانند که معلم کیست؟ و معلم یک عنصر مصرف‌گرا نیست، معلم یک مولد است. مولدی که می‌تواند نسلی را پرورش بدهد و به جامعه تحویل دهد.

 

 

+همچنین در ریسمونک بخوانید:

 

۳ انتصاب جدید در وزارت علوم/ سرپرستان ۳ دانشگاه منصوب شدند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *