مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

سنگ آسیاب دانشگاه بوعلی همدان سالم است

سنگ آسیاب دانشگاه بوعلی همدان سالم است

گروه استانها- سنگ آسیاب آبی کشف شده در محوطه دانشگاه بوعلی سینا همدان سالم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چندی پیش در محوطه دانشگاه بوعلی سینا سنگ آسیاب آبی کشف شد. در همین رابطه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان همدان از انجام عملیات گمانه‌زنی، برای خوانا سازی آسیاب‌های آبی موجود در اراضی دانشگاه بوعلی سینا همدان خبرداد.

مجید جهانگیریان، چهارشنبه ۲۱ مهرماه بود که اعلام کرد: این گمانه‌زنی با مجوز پژوهشگاه باستان‌شناسی وزارت متبوع به سرپرستی اسماعیل همتی از باستان‌شناسان دانشگاه بوعلی سینا و نظارت مستمر کارشناس باستان‌شناسی و یگان حفاظت این اداره صورت درحال انجام است.

وی با بیان اینکه این خوانا سازی برای مشخص کردن محدوده آسیاب‌های آبی، تعیین قدمت، تعیین مسیر، نحوه فعالیت آسیاب، نوع غلات مورد استفاده و معرفی اثر تاریخی انجام شده است مطرح کرد: ساماندهی این مجموعه با وجود دو موزه دفاع مقدس و موزه تاریخ طبیعی در پیرامون دانشگاه بوعلی، مناظر طبیعی منطقه و همچنین تعیین کاربری‌های گردشگری برای جذب مسافران و گردشگران به همدان در راستای ایجاد اشتغال و افزایش سرانه گردشگری می تواند موثر واقع شود.

به گزارش تسنیم، حالا پس از گذشت ۱۷ روز از این کاوش خبر رسید که سنگ آسیاب آبی کشف شده در این منطقه توسط برخی افراد آسیب دیده و شکسته شده است؛ مسئله ای که با تکذیب مسئولان امر و رئیس هیئت کاووش همراه بود. به گفته مسئولان مربوطه آسیبی به اجسام کاوش شده وارد نشده است.

+ در ریسمونک بخوانید:

برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید عجله کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *