مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

خبر مهم برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

پرویز انصاری راد معاون دانشجویی در مورد شروع آموزش حضوری دراین دانشگاه گفت: درحال‌حاضر آموزش در این دانشگاه به شیوه مجازی است، امادر مقاطع کارشناسی ارشد که دانشجویان برای انجام پروژه پایان نامه و یا استفاده از امکانات آموزشی، نیاز به فضاهایی چون آزمایشگاه‌ها را دارند به صورت حضوری می‌توانند در دانشگاه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: اما به طور کلی آموزش در نیمسال تحصیلی جاری به شکل مجازی خواهد بود اگرچه که همچنان منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا برای ابلاغ شیوه آموزش نیز هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که در صورت حضوری شدن آموزش تمهیدات و امکانات لازم از سوی دانشگاه اندیشیده شده است یا با موانعی روبه‌رو است، گفت: در طی دو سال آموزش مجازی این امکان را یافتیم که در خوابگاه‌ها و مراکزی که نیاز به تعمیرات اساسی داشت و همچنین تجهیزاتی نیاز بود که این ضعف‌ها اصلاح شود که برای سال تحصیلی مشکلی نباشد.

وی اضافه کرد: در خصوص امکان بازگشایی دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جهت اینکه فضا‌های سابق بر اساس شرایط عادی تعبیه شده است، نیازمند اعتبارات ویزه در جهت تخصیص مکان‌هایی شامل خوابگاه‌ها برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و به حداقل رسانی جمعیت آن هستیم، از این رو ورود بخش خصوصی و خوابگاه‌های خود گردان جهت کاستن از تراکم جمعیتی از دانشجویان در این مراکز احساس می‌شود.

وی در خصوص میزان دانشجویان واکسینه شده در این دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همزمان با فرهنگیان کل کشور واکسینه شده‌اند و درحال‌حاضر بیش از ۸۵ درصد این افراد واکسن دریافت کرده‌اند.

 

واکسیناسیون برای حضور در دانشگاه اجباری است؟

وی در خصوص این موضوع که با شروع آموزش حضوری، آیا واکسیناسیون برای حضور در دانشگاه اجباری است یا خیر گفت: به طور قطع دانشجویان حاضر در دانشگاه باید دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند و کارت واکسیناسیون یکی از موضوعات مورد مطالبه دانشگاه از دانشجویان برای شرکت در آموزش حضوری است.

وی در پایان گفت: امکان برگزاری آموزش حضوری با شیب کم وجود دارد، اما همه ما تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم، آنچه محتمل هست آموزش مجازی در نیمامسال و آموزش حضوری با محدودیت‌هایی برای نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه‌ها با اولویت، مقطع، ورودی و دروس عملی خواهد بود.

 

 

+ در ریسمونک بخوانید:

امکان کوی دانشگاه تهران به شبکه مترو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *