مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

مقایسه عجیب یک نماینده مجلس بین اخراج اساتید در دانشگاه‌های ایران و اسرائیل/ کسی شکایتی نکرده، چرا ما پیگیری کنیم؟

مقایسه عجیب یک نماینده مجلس بین اخراج اساتید در دانشگاه‌های ایران و اسرائیل/ کسی شکایتی نکرده، چرا ما پیگیری کنیم؟

فارس مقایسه عجیب نماینده مجلس بین اخراج اساتید در دانشگاه های ایران، اسرائیل و آمریکا را منتشر کرده است.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به قطع همکاری برخی دانشگاهها با اساتیدی که حامی اغتشاشات و اغتشاشگران بودند، گفت: مسئولان دانشگاه هامبورگ، یکی از استادان یهودی این دانشگاه و کسی که گفته می شود از بازماندگان هولوکاست است را به دلیل انتقاد اخراج کردند.

وی تصریح کرد: در آمریکا یک استاد دانشگاه هاروارد به دلیل انتقاد از رئیس مجبور به استعفاء شد. در فرانسه یک استاد دانشگاه به دلیل زیر سوال بردن هلوکاست از دانشگاه اخراج شد زیرا امنیت کشور مهم است، بحث، بحثِ توطیه علیه کشور است. در دانشگاه‌ کشورهای آمریکا، فرانسه،کانادا و انگلیس در برابر افرادی که حتی اظهار نظر داشتند، برخورد می شود. هر کسی که با امنیت کشور بازی کرد، باید با آنها برخورد شود.

ما چیزی نشنیده‌ایم

روزنامه دنیای اقتصاد هم از مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره واکنش بهارستان‌نشینان به اخراج اساتید از دانشگاه‌ها پرسیده است که این نماینده پاسخ‌های عجیبی داده است.

وی گفت: موضوعی که شاکی ندارد ما چه چیز آن را بررسی کنیم؟ یعنی باید برویم و در کار دستگاه اجرایی تفحص کنیم؟!

نماینده خرم‌آباد از نمایندگانی بود که از اخراج اساتید اظهار بی‌اطلاعی کرد. این نماینده در پاسخ به سوالی در خصوص اخراج اساتید دانشگاه، افزد: ما چیزی نشنیده‌ایم و این موضوع را از شما می‌شنوم. حتی ندیده‌ام که چیزی در این باره به کمیسیون گزارش شود. به ما هم به عنوان نماینده موضوعی گزارش نشده است.

ویس کرمی تاکید کرد: کسی نیامده شکایت کند و بگوید چنین اتفاقی برای من افتاده است. این موضوع را از شما می‌شنوم! اگر موضوعی در کمیسیون مطرح شود یا به شخصی منتقل شود، طبق روال عادی که برای مردم انجام می‌دهیم نامه می‌زنیم و پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا کمیسیون آموزش نمی‌خواهد موضوع اخراج اساتید را بررسی کند، اظهار کرد: موضوعی که شاکی ندارد ما چه چیز آن را بررسی کنیم؟ یعنی باید برویم و در کار دستگاه اجرایی تفحص کنیم؟! اگر حق کسی ضایع شده باشد طبیعتا این موضوع را مطرح می‌کند و در مورد آن یا با نماینده مجلس صحبت می‌کند یا شکایتی را به کمیسیون می‌دهد. اما تاکنون چیزی نشنیده‌ایم..

پاسخ به تمام سؤالات درباره جذب اعضای هیأت علمی و اخراج برخی اساتید(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)نوشته

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *