مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه؛ فرصتی برای نوسازی سرخس

انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه؛ فرصتی برای نوسازی سرخس

یک استاد دانشگاه، انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه را فرصتی برای نوسازی سرخس عنوان کرد.

انتخاب مدیران جوان، کارآمد و جهادی برخواسته از دانشگاه؛ فرصتی برای نوسازی سرخس

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، مصطفی ربانی از اساتید دانشگاه‌های سرخس با توجه به تغییر استاندار خراسان‌ رضوی و به تبع آن احتمال تغییر فرماندار شهرستان مرزی سرخس بر لزوم انتخاب فرمانداری جوان از فضای دانشگاهی براساس بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده است.

در متن این یادداشت آمده است:

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جوانان باید سکاندار بدنه مدیریتی کشور در چهل ساله دوم انقلاب باشند و ایشان پیوسته از مدیریت‌های جوان کشور سخن گفته و حتی دولت جوان و حزب‌اللهی را علاج حل مشکلات کشور دانسته‌اند و در این راستا از دانشگاه به عنوان مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور یاد کردند. همچنین ایشان در دیدار با هیات دولت سیزدهم به این مهم اشاره کرده و جوان‌سازی بدنه مدیریتی کشور را از الزامات تحول برشمردند.

در این راستا وقت آن رسیده است که در نظام آموزشی کشور باید به سمت تربیت مدیرانی با فرهنگ جهادی و روحیه عملیاتی و میدانی برای ساختن ایران نوین اسلامی گام برداشت. استادان دانشگاه و معلمان نقش اساسی در پرورش و تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور را برعهده دارند.

جوانگرایی در رده‌های مختلف مدیریت‌های میانی می‌تواند منجر به تحرک و پویایی کشور شده و کادرسازی برای علم استادان در دانشگاه و معلمان در مدارس زمانی اثرگذار و مهم است که در راستای ایجاد جریان نخبه‌پروری و مدیرپروری مطابق با سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باشد. در این مسیر سیستم‌های آموزشی و آموزش عالی در شهرستان سرخس نیز باید در راستای بسترسازی و فرآیندسازی برای تربیت مدیران مومن، متخصص، متعهد، کارآمد و مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند.

برای نیل به اهداف توسعه متوازن و پایدار و حل مشکلات عمده شهرستان سرخس از جمله اشتغال، معیشت، پروژه‌های عمرانی، مشکلات حوزه انرژی و مدیریتی باید بر اساس راهکارهای علمی کارشناسی که در دانشگاه و توسط متخصصین و فرهیختگان تبیین می‌شود گام برداشت.

اینک آزمونی بسیار تعیین‌کننده پیش روی سیستم‌های شایسته‌گزینی و نظام برنامه‌ریزی استان است تا با انتخاب‌های خود هموار کننده مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان سرخس باشند، البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در وضعیت کنونی انتظار معجزه از جوانان نداریم.

انتخاب مدیران جوان و کارآمد، دارای روحیه و فرهنگ جهادی برخواسته از دانشگاه، فرصتی برای نوسازی سرخس است. همانطور که در گام اول انقلاب جوانان حضور موثر و کارآمدی در صحنه‌های فوق بحرانی حاصل از تحریم و جنگ ایفا کردند، قطعا در گام دوم انقلاب این جوانان هستند که می‌توانند با تغییر نگرش مدیریت، و ایجاد مدیریت‌های مبتنی بر علم، تمام توان و تخصص و تعهد خود را در اختیار پیشرفت شهرستان سرخس قرار دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *