مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

کاربرد زبان اسمبلی در چیست؟

بعد از روی کار آمدن این همه زبان برنامه نویسی سطح بالا چرا هنوز زبان اسمبلی کاربرد دارد؟ اسمبلی زبان نزدیک به زبان سطح ماشین است و نوشتن برنامه با آن بسیار زمان بر و دشوار است ولی هنوز دلایلی برای کاربرد زبان اسمبلی وجود دارد.

  1.  زمانی که بخواهیم برای cpu خاصی برنامه بنویسیم یا باید کامپایلری مثل کامپایلر c++ را برای پردازنده مورد نظر طراحی کنیم و با کامپایلر نوشته شده  برنامه مورد نظر را به زبان c++ بنویسیم. این روند مقرون به صرفه نیست و لذا در چنین مواردی که برای نوع خاصی از پردازنده کامپایلر زبان های سطح بالا وجود نداشته باشد باید با اسمبلی برنامه مورد نظر را نوشت.
  2. در زبان های سطح بالا  سرعت اجرای برنامه کندتر است و از طرفی دقت برنامه مانند اسمبلی نیست. مثلا اگر بخواهید برنامه برای یک روبات درون کارخانه بنویسید که زمان بندی خیلی دقیقی باید داشته باشد و اگر این زمان بندی رعایت نشود دستگاه می سوزد باید از زبان اسمبلی استفاده کنید.
  3. هکر هایی که کار ساخت کرک و تروجان را انجام می دهند باید به زبان اسمبلی مسلط باشند زیرا هر برنامه ای که نوشته می شود به زبان ماشین تبدیل می شود و از آن جایی که هر برنامه به زبان ماشین را می توان decompile کرد و به زبان اسمبلی برگرداند پس شما می توانید هر برنامه ای به زبان اسمبلی برگردانید.
    البته برنامه های بزرگ شاید تعداد خط آن بسیار بسیار زیاد باشد که این کار توسط هکر های بزرگ انجام می شود و در آن به بررسی برنامه و ساخت کرک برای آن می پردازند.به همین دلیل می گویند که یکی از کاربرد های زبان اسمبلی در مهندسی معکوس می باشد.

این سه مورد بالا، مواردی ازکاربرد زبان اسمبلی بود که احتمالا شما می توانید مواردی را در قسمت نظرات به این کاربرد ها اضافه کنید همچنین در این لینک می توانید توضیحات کامل زبان اسمبلی را مشاهده نمایید.

در ریسمونک بخوانید:

 

مهم ترین نرم افزار های رشته عمران و کاربرد آنها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *