مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

دروس عمومی دانشگاه را چجوری انتخاب کنیم؟

دستورالعمل نحوه انتخاب واحد دروس عمومی معارف اسلامی

۱- دانشجویان گرامی جهت اخذ دروس عمومی معارف از طریق سامانه آموزشیار وارد انتخاب واحد شده و در قسمت بالا گزینه سمت راست”انتخاب درس از دانشکده دانشجو” را کلیک نموده سپس در سمت راست ِمنوی باز شده، قسمت کد درس، کد اصلی درس مورد نظر را وارد و در سمت چپ پایین، گزینه “جستجو” را کلیک نمایید. آنگاه لیست کلاس های ارائه شده درس مورد نظر برای شما باز می شود و با انتخاب یکی از کلاس ها، درس در انتخاب واحد ثبت می گردد.

۲-دانشجویان عزیز در هر ترم فقط مجاز به انتخاب یک عنوان (۲ واحد) از مجموع دروس معارف اسلامی می باشند.(دروس اندیشه و وصایا + دانش خانواده + انس با قرآن کریم+ تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران + آشنایی با دفاع مقدس از این قاعده مستثنی هستند و دانشجو می تواند هر یک از دروس ذکر شده را با یک درس عمومی معارف در یک ترم اخذ نماید).

۳- محدودیت اخذ بیش از ۲ واحد عمومی معارف شامل دانشجویان ترم آخر نیز می باشد. بنابراین دانشجویان عزیز از تجمیع دروس عمومی معارف برای ترم آخر خودداری نمایند.

۴- ظرفیت کلاس های معارف اسلامی بر اساس آئین نامه حداکثر ۴۵ نفر می باشد که ۴۰ نفر از ظرفیت ها به انتخاب واحد اختصاص می یابد.

هرگونه افزایش ظرفیت تنها بنا به تصمیم مدیر محترم آموزش و گروه معارف اسلامی در زمان حذف و اضافه و  فقط برای دانشجویان ترم آخر و مهمان انجام می گردد. ۵ نفر ظرفیت باقیمانده در روزهای آخر حذف و اضافه باز خواهد شد.

۵- افزایش ظرفیت محدود یک کلاس، تنها زمانی مقدور است که کلاس های دیگر آن درس، تکمیل شده باشند. بنابراین دانشجویان عزیز تنها بر انتخاب یک کلاس خاص که ظرفیت آن تکمیل شده است اصرار نداشته باشند.

۶- دانشجویان فارغ التحصیلی که متقاضی اخذ بیش از یک درس عمومی معارف می باشند باید یک درس را در زمان ثبت نام اصلی انتخاب نمایند و مابقی را پس از صدور مجوز توسط کمیسیون موارد خاص واحد و ارائه به گروه در حذف و اضافه انتخاب نمایند.

۷- دانشجویان محترم ضمن رعایت نکات فوق از مراجعه حضوری جهت افزایش ظرفیت خودداری نمایند چرا که افزایش ظرفیت مختص دانشجویان ترم آخر و مهمان می باشد و به سایر درخواست ها ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۸- بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی از نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ عنوان درس آشنایی با قرآن کریم به انس با قرآن کریم تغییر یافته است و انتخاب درس مذکور برای دانشجویان جدیدالورود در نیمسال اول الزامی می باشد.

۹- ارائه دروس عمومی معارف اسلامی به تفکیک جنسیت انجام شده است لذا رعایت این امر توسط دانشجویان الزامی است.

 

 

 

چارت دروس عمومی و معارف اسلامی (دوره کارشناسی پیوسته)

دانلود جزوه ریاضی مهندسی استاد خالقی

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی دی ماه اعلام می‌شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *