مشاوره و آموزش تحصیلی ریسمونک
0

ادیت عکس به صورت رایگان

می‌خواهید بدون نصب هیچ برنامه و خرید نرم‌افزار خاصی، به عکس‌های خود ظاهری تازه ببخشید و آن‌ها را ویرایش کنید؟‌ پس بهتر است گزینه ادیت آنلاین عکس را مد نظر داشته باشید. با آشنایی با این برنامه‌ها، همیشه گزینه‌ای مناسب برای ادیت عکس حرفه ای خواهید داشت و نیازی به خرید کامپیوتر با سیستم قوی و پرداخت هزینه‌های مختلف ندارید.

 

. ادیت آنلاین عکس با Canva

با اینکه برنامه Canva‌ پولی است اما نسخه آنلاین آن نیز ویژگی‌های زیادی دارد که کمک می‌کنند تصاویر خود را به خوبی ادیت کنید. به کمک این ابزار علاوه بر افزایش روشنایی عکس می‌توانید کنتراست آن را تغییر یا نوردهی را در حالت مناسب قرار دهید.

ادیت آنلاین عکس با Canva

به علاوه هنگام استفاده از نسخه رایگان نرم‌افزار ادیت آنلاین عکس Canva، می‌توانید فیلترهای مختلف را برای برش تصاویر یا انجام کارهای دیگر امتحان کنید. به خصوص اگر از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش حضور خود در دنیای آنلاین بهره می‌برید، می‌توانید عکس‌های مورد نیاز خود را به کمک این برنامه بسازید.

  • سایت رسمی Canva (+)

برای کار با این ابزار باید یک حساب کاربری برای خود داشته باشید. سپس امکان کار با هر گزینه‌ای که برچسب PRO نداشته باشد، برایتان فراهم خواهد شد.

همچنین در ریسمونک بخوانید

۲٫ آشنایی با Pixlr برای ادیت آنلاین عکس

اگر برنامه ادیت آنلاینی می‌خواهید که نیازی به ثبت‌نام نداشته باشد، ابزار Pixlr انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود (هرچند امکان ثبت‌نام نیز وجود دارد). این برنامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های رایگان بسیاری دارد اما اگر می‌خواهید تصاویر خود را اصلاح کنید بهتر است از ادیتور Pixlr E بهره ببرید.

با استفاده از نسخه رایگان این برنامه ادیت آنلاین عکس، قادر خواهید بود به راحتی و بدون مشکل، اندازه تصاویر را تغییر دهید. به علاوه Pixlr امکان حذف نقاط و سایر اشیای مزاحم را نیز فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ‌ها را در مناظقی که احساس می‌کنید لازم است، جایگزین کنید.

  • وب‌سایت رسمی Pixlr (+)

به علاوه به کمک این برنامه می‌توانید برخی از قسمت‌های عکس را برای ایجاد حالت بوکه، به حالت بلوری دربیاورید.

۳٫ برنامه Fotor

Fotor یک ابزار ادیت آنلاین عکس است که امکان ثبت‌نام دارد اما بدون ساخت حساب نیز می‌توانید با ‌آن کار کنید. البته ممکن است نمایش تبلیغات کمی آزاردهنده باشد اما اگر بتوانید با آن کنار بیایید، Fotor ابزاری عالی برای انجام ویرایش‌های ساده است.

ابزار Fotor

به کمک Fotor می‌توانید فیلترهای مختلف زیادی را روی تصاویر خود امتحان کنید. همچنین امکان استفاده از افکت‌های مختلف مانند اشعه لنز و پاشش رنگ را نیز خواهید داشت. به علاوه برای برش عکس‌ها می‌توانید با روش آزادانه پیش بروید یا یکی از ابعاد از پیش تنظیم شده را برای این کار برگزینید. به همین دلیل، برای طراحی بنر تبلیغاتی نیز قادر خواهید بود از این برنامه کمک بگیرید.

  • سایت رسمی Fotor (+)

برای انجام تنظیمات پایه مانند نوردهی، کنتراست، سایه‌ها و سایه‌روشن‌ها نیز می‌توانید کاملا روی Fotor حساب باز کنید. همچنین برای ویرایش مجموعه‌ای از تصاویر به طور یکجا، می‌توانید، ویژگی ویرایش دسته‌ای را برگزینید.

۴٫ برنامه محبوب ادیت آنلاین عکس PicsArt

PicsArt ابزاری آنلاین است که کمک می‌کند بدون نیاز به یادگیری نحوه کار با نرم‌افزارهای پیچیده، عکس‌های خود را ویرایش کنید. با این ابزار امکان ترکیب کردن بخش‌هایی از تصاویر، افزودن افکت‌هایی مانند نویز و «محدوده دینامیکی بالا» (HDR) را خواهید داشت. PicsArt همچنین اجازه می‌دهد ویرایش‌های هنری بیشتری به تصاویر خود اضافه کنید تا شبیه به نقاشی شوند.

  • وب‌سایت رسمی PicsArt (+)

به علاوه در این برنامه خواهید توانست رنگ، غلظت و دمای تصاویر را تنظیم کنید. امکان افزایش یا کاهش وضوح و روشنایی تصویر و کارهای انچنینی نیز از دیگر قابلیت‌های PicsArt هستند. اگر بخش‌هایی در عکس وجود دارد که می‌خواهید حذف شوند، به کمک ابزار Erase می‌توانید این کار را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که برای کار با PicsArt باید از قبل برای خود یک حساب کاربری بسازید.

استفاده از PicsArt برای ادیت آنلاین عکس

۵٫ آشنایی با برنامه BeFunky

BeFunky یکی از قدرتمندترین برنامه‌های ادیت آنلاین عکس در این لیست است. در نسخه رایگان این برنامه به ابزارهای ادیت عکس مختلف بسیاری از جمله بلوری کردن لبه‌ها و نرم کردن تصاویر دسترسی خواهید داشت.

ابزار BeFunky

اگر می‌خواهید بخش خاصی از عکس خود را اصلاح کنید، ابزارهایی مانند حذف قرمزی چشم نیز برای شما کاربردی خواهند بود. به علاوه همان‌طور که از یک نرم‌افزار ادیت عکس انتظار می‌رود، BeFunky نیز ابزارهای برای برش، تغییر اندازه، چرخاندن عکس و کاهش و افزایش نور تصاویر ارائه می‌دهد.

  • وب‌سایت رسمی BeFunky (+)

این برنامه همچنین امکان این را دارد که قاب‌هایی با سبک‌های مختلف به تصاویر خود اضافه کنید و می‌توانید روکش‌ها و چیزهای بیشتر دیگری را نیز در این برنامه روی تصاویر خود قرار دهید. به علاوه یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده از سایت‌هایی مانند BeFunky برای ادیت عکس است.

 

۶٫ ابزار Photopea برای ادیت آنلاین عکس

Photopea یک ابزار ساده ادیت عکس آنلاین است که کمک می‌کند در صورت نیاز، کمی تصاویر خود را تغییر دهید. با این حال قابلیت‌های این برنامه، پیشرفته‌تر از سایر گزینه‌های این لیست هستند. همچنین رابط کاربری آن شما را به یاد فتوشاپ خواهد انداخت (اگر قبلا از آن استفاده کرده باشید).

ابزار Photopea برای ادیت آنلاین عکس

به کمک Photopea می‌توانید کار تغییر تن، رنگ و کنتراست تصویر را به سادگی و فقط با کلیک روی یک دکمه انجام دهید. همچنین اگر حس کردید لازم است، می‌توانید رنگ‌های عکس را کمی کاهش دهید یا بخش‌هایی از آن را بازسازی کنید.

  • وب‌سایت رسمی Photopea (+)

این برنامه همچنین امکان تغییر اندازه تصاویر، افزودن فیلترهای مختلف و تنظیم نور و رنگ را نیز به شما می‌دهد. به علاوه می‌توانید به Curveهای تصویر دسترسی داشته و در این قسمت‌های خاص تغییراتی اعمال کنید. اگر به دنبال برنامه‌ای مشابه نرم‌افزارهای ادیت عکس پولی هستید، Photopea بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. به علاوه برای نمایش و ویرایش تصاویر RAW در ویندوز ۱۰ نیز از Photopea استفاده می‌شود.

۷٫ آشنایی با نرم‌افزار MockoFUN

برای استفاده از برنامه MockoFUN باید ثبت‌نام کنید اما انجام این کار بسیار ساده است. می‌توانید از حساب گوگل خود برای این کار بهره ببرید که در مقایسه با سایر روش‌ها، زمان کمتری می‌برد. بعد از ثبت‌نام، به ابزارهای مختلفی دسترسی پیدا خواهید کرد که برای تغییر ظاهر عکس و اصلاح آن کمک‌تان می‌کنند.

در مقایسه با سایر گزینه‌هایی که معرفی کردیم، MockoFUN بیشتر برای طراحی کردن با تصاویر مناسب است تا انجام ویرایش‌های جامع. به کمک این برنامه می‌توانید تصاویر خود را به روش‌های مختلف برش بزنید، از جمله برش تصاویر برای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی.

  • وب‌سایت رسمی MockoFUN (+)

MockoFUN همچنین به شما اجازه می‌دهد از تقسیم کننده‌ها روی تصاویر خود استفاده کنید و به کمک آن، اینفورگرافیک‌ها، اسلایدها یا موارد دیگر را بسازید.

۸٫ ادیت آنلاین عکس با VistaCreate

اگر می‌خواهید برنامه‌ای جایگزین برای Canva را پیدا کنید، VistaCreate انتخاب مناسبی است. با این برنامه، به ویژگی‌ها و ابزارهای مختلف زیادی برای ویرایش عکس دسترسی خواهید داشت، از جمله امکان افزایش یا کاهش تاری در تصویر. همچنین اگر حس کردید نیاز به تغییر کلی رنگ‌های عکس دارید، این کار را با زدن گزینه Image Color می‌توانید انجام دهید.

ابزار VistaCreate

این برنامه همچنین امکان افزودن قاب‌ها و حاشیه‌های مختلف را به شما می‌دهد و می‌توانید به کمک آن تصاویر خود را برای پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام، تغییر اندازه دهید. علاوه بر این، قادر خواهید بود فیلترهای مختلف را امتحان کنید و رنگ و غلظت عکس‌ها را تغییر دهید.

  • وب‌سایت رسمی VistaCreate (+)

هنگام کار با این ابزار می‌توانید از رنگ‌بندی‌های مختلف بهره ببرید، کنتراست را عوض و عکس‌های خود را به حالت انیمیشنی تبدیل کنید و بسیاری کارهای دیگر انجام دهید. البته برای کار با این ابزار باید از قبل ثبت‌نام کنید اما انجام این کار چندان طولانی نیست.

۹٫ آشنایی با برنامه ادیت آنلاین عکس Stencil

Stencil یک ابزار ادیت آنلاین عکس است که ویژگی‌های و قابلیت‌های ادیت عکس رایگان خوبی ارائه می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید فیلترهای مختلفی را به تصاویر خود اضافه کنید و به آن‌ها ظاهری شبیه به آینده یا حالتی قدیمی بدهید. این ابزار همچنین کمک می‌کند عکس خود را به صورت افقی و عمودی بچرخانید.

Stencil همچنین به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز تصاویر را کمی تیره‌تر یا روشن‌تر کنید. اگر می‌خواهید متنی روی عکس بنویسید نیز این برنامه کمک‌تان می‌کند.

  • وب‌سایت رسمی Stencil (+)

Stencil همچنین اجازه می‌دهد نمادهای مختلف را به تصاویر اضافه کنید یا از نمونه‌های آماده‌ای که دارد برای پیشبرد پروژه خود بهره ببرید. البته برای استفاده از Stencil باید از قبل یک حساب کاربری برای خود بسازید. به علاوه خوب است بدانید در این برنامه اجازه ذخیره ۱۰ عکس در ماه را به طور رایگان دارید.

۱۰٫ ابزار Edit.photo

اگر می‌خواهید یک ادیتور عکس با ویژگی‌های پیشرفته برای اصلاح تصاویر داشته باشید، Edit.photo انتخابی رایگان و خوب است که در مرورگر شما کار می‌کند. در این برنامه می‌توانید به سادگی وضوح و غلظت رنگ عکس را در زبانه Finetune عوض کنید، همچنین در همین قسمت امکان ایجاد تغییرات روی دما، نوردهی و موارد اینچنینی را نیز خواهید داشت.

ادیت آنلاین عکس با Edit.photo

Edit.photo به کاربران اجازه می‌دهد فیلترهای رنگی و تک رنگ مختلف را روی تصاویر خود اعمال کنند. به علاوه می‌توانید در صورت نیاز، بخش‌هایی از عکس را بلوری یا تار کنید یا آن‌ها را تغییر اندازه دهید.

  • وب‌سایت رسمی Edit.photo (+)

بهتر است بدانید برای استفاده از این ابزار نیازی به ثبت‌نام نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویر مورد نظر را در سایت بارگذاری و شروع به ویرایش آن کنید.

۱۱٫ معرفی Online-Image-Editor

Online-Image-Edito یک ادیتور عکس کاربرپسند است که اجازه می‌دهد بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری، تصاویر خود را ویرایش کنید. سپس خواهید توانست از قابلیت‌های مختلف این ابزار ادیت آنلاین عکس از جمله گرد کردن گوشه‌ها بهره ببرید. به علاوه امکان افزودن قاب به تصاویر، برش عکس‌ها و انجام کارهای بیشتر نیز در این برنامه فراهم است.

اگر نیاز به انجام کارهای پیشرفته‌تر داشتید نیز، وارد زبانه Advanced شوید. در این قسمت می‌توانید برش را با شکل‌های مختلف انجام دید و لایه‌هایی به تصویر خود اضافه کنید، در نهایت نیز امکان تغییر قالب بندی آن را خواهید داشت.

  • وب‌سایت رسمی Online-Image-Editor (+)

Online-Image-Edito همچنین این امکان را به شما می‌دهد که تصاویر خود را به انیمیشن تبدیل و نمادهایی به آن اضافه کنید.

۱۲٫ ابزار ادیت آنلاین عکس Picture Editor

Picture Editor تقریبا همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش پیدا است، این ابزار امکان ویرایش تصاویر را برایتان فراهم می‌کند. قبل از استفاده از آن نیازی به ثبت‌نام نخواهید داشت و می‌توانید عملکردهای اساسی و پایه را به کمک قابلیت‌های آن انجام دهید.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تصاویر را به سادگی برش و تغییر اندازه دهید یا جهت آن را به طور کلی عوض کنید. مانند تمام ابزارهای ادیت آنلاین عکس که در این مقاله معرفی کردیم، Picture Editor نیز فیلترهای مختلفی برای عکس‌ها ارائه می‌دهد. با اعمال این فیلترها روی تصاویر خود می‌توانید ظاهری تازه به آن‌ها ببخشید.

  • وب‌سایت رسمی Picture Editor (+)

همچنین اگر می‌خواهید متن یا شکلی به تصویر اضافه کنید، با این ابزار کار ساده‌ای در پیش دارید. به علاوه امکان زیباتر کردن عکس‌ها و ایجاد عکس پروفایل به کمک آن‌ها را نیز خواهید داشت.

ادیت آنلاین عکس به کمک Picture-Editor

۱۳٫ برنامه Flickr

Flickr از زمان معرفی و ارائه در سال ۲۰۰۴، نامی شناخته شده در دنیای عکاسی بوده است. همچنین با اینکه بیشتر کاربران، پلتفرم‌های دیگری مانند توییتر و اینستاگرام را انتخاب کرده‌اند، Flickr هنور هم مکانی عالی برای اشتراک گذاری عکس‌های مختلف است. اما آیا می‌دانستید Flickr یک ابزار آنلاین ادیت عکس نیز محسوب می‌شود؟‌

ادیتور عکس Flickr ویژگی‌های مختلفی دارد که می‌توانید استفاده کنید، از جمله فیلترهای مختلف که با افزودن آن‌ها به عکس، به ظاهری متفاوت و تازه می‌رسید. با انجام این کار همچنین می‌توانید موضوع و تم ثابتی را در فید خود در برنامه حفظ کنید.

برنامه ویرایش عکس Flickr همچنین این قدرت را به شما می‌دهد که روشنایی تصاویر را با افزایش و کاهش گاما، تنظیم کنید. علاوه بر آن، می‌توانید رنگ‌های سفید، سیاه، نوردهی و موارد اینچنینی را نیز تغییر دهید.

  • وب‌سایت رسمی Flickr (+)

برای استفاده از این ابزار باید یک حساب کاربری داشته باشید. بعد از انجام کارهای مربوطه امکان بارگذاری و کار روی تصاویر را خواهید داشت. از این وب‌سایت برای دانلود رایگان عکس نیز استفاده می‌شود.

۱۴٫ Adobe Photoshop Express

ادوبی فتوشاپ یکی از معروف‌ترین ابزارهای ویرایش عکس است و ویژگی‌هایی دارد که کمک می‌کنند تصاویر شما با کیفیت حرفه‌ای دیده شوند. این برنامه در سال‌های اخیر برای کاربران بیشتری نیز در دسترس قرار گرفته است.

در حال حاضر، ادوبی نسخه مرورگر فتوشاپ را برای برخی کشورها رایگان کرده است و در آینده این تعداد را نیز افزایش خواهد داد. برحسب اینکه کجا زندگی می‌کنید، ممکن است به نسخه بتای آن روی گوگل کروم دسترسی داشته باشید.

  • وب‌سایت رسمی Adobe (+)

پاسخ به سوالات رایج

در ادامه برخی از سوالات رایج درباره ابزارهای آنلاین ادیت عکس را همراه با پاسخ آن‌ها می‌بینیم.

Canva بهتر است یا Pixlr؟

اگر یک ابزار راحت برای طراحی نیاز دارید که به کمک آن کارهای گرافیکی ساده را انجام دهید، Canva انتخاب بسیار خوبی است. اما اگر ابزار قوی‌تری می‌خواهید که طراحی‌های پیچیده‌تر را انجام دهد، بهتر است به سراغ کار با Pixlr بروید.

چرا ابزار Pixlr محبوب است؟‌

در زمینه ادیت تصاویر، Pixlr برنامه‌ای است که علاوه بر فراهم کردن محیط و بستری ساده، مجموعه کاملی از ابزارهای مناسب برای ویرایش‌های پیچیده‌تر را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه به لطف امکان یادگیری ماشین، ابزارهای هوش مصنوعی را نیز برای ادیت عکس ارائه می‌دهد.

آیا فتوشاپ نسخه آنلاین دارد؟‌

بله فتوشاپ دارای نسخه آنلاین است که البته محدودیت‌هایی دارد. این نسخه بخشی از Adobe Creative Cloud محسوب می‌شود. یعنی برای استفاده از آن باید حساب کاربری Adobe داشته باشید و وارد آن شوید. با این حال این ویژگی در برخی کشورها رایگان است و با اینکه نسخه آنلاین تمام امکانات نرم‌افزار اصلی را ندارد اما اکثر آن‌ها را ارائه می‌دهد.

سخن نهایی

با اینکه برنامه‌های استاندارد ادیت عکس مانند ادوبی فتوشاپ و ادوبی لایت روم، ارزش سرمایه‌گذاری را دارند اما اگر تازه در این زمینه شروع به کار کرده و تنها نیاز به انجام تنظیمات ساده دارید، نیازی به صرف هزینه نیست. بلکه با چند ابزار آنلاین ادیت عکس که در این مقاله معرفی کردیم، می‌توانید به سادگی نیاز خود را رفع کنید.

برای استفاده از بیشتر این برنامه‌ها نیاز به ثبت‌نام و حساب کاربری است اما برخی از آن‌ها حتی بدون این موارد نیز به خوبی کار می‌کنند. البته ویژگی‌های این ابزارها مانند نرم‌افزارهای پولی نخواهد بود اما تمام آن‌چه برای اصلاح و ویرایش ابتدایی تصاویر نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *